השאר פרטים לקבלת ניוזלטר
אני מאשר קבלת תוכן שיווקי

אלופי האינסטגרם? 10 טיפים לשיווק באמצעות תמונות

אינסטגרם האפליקציות של האנדרואיד / צלם:  יחצ

כמה מלים שווה תמונה אחת באינטרנט? אם לשפוט על פי עסקת הרכישה של אינסטגרם על ידי פייסבוק לפני כשבועיים, הרבה מאוד. לא במקרה נאותה פייסבוק לשלם לא פחות ממיליארד דולר עבור רשת חברתית שכל ייחודה הוא ביכולת לשתף תמונות מהסמארטפון תוך יצירת חוויית משתמש נעימה.

בשונה מהרשתות החברתיות אליהן הורגלנו עד כה, כדוגמת פייסבוק, טוויטר ואפילו גוגל פלוס, שמתבססות בעיקר על תקשורת מילולית, הרי שהרשתות החדשות והמצליחות מתבססות על שילוב בין טקסטים קצרים לאלמנטים ויזואליים בולטים במיוחד.

עם 40 מיליון משתמשים באינסטגרם ו-2 מיליון משתמשים פעילים בכל יום בפינטרסט, אין ספק כי כללי המשחק ברשת מחייבים מעתה התייחסות מרבית לפוטנציאל השיווקי בכל הקשור לרשתות חברתיות המבוססות על תמונות. קחו לדוגמה בלוגרית בשם קייט המתחזקת את הבלוג The small things.

קייט, המשווקת את עצמה כמעצבת שיער, העידה כי זכתה ליותר מ-10 מיליון דפים נצפים בבלוג שלה תוך ארבעה חודשים בלבד לאחר שפתחה חשבון בפינטרסט. אז בדרך ל-10 מיליון שלכם, הנה 10 טיפים שיסייעו לכם להשתלב כהלכה בפעילות חברתית מבוססת תמונות:

חדש: באפשרותכם לסמן קטע מהמאמר ולשתף רק אותו. סמנו קטע ושתפו.

1. קדימה, להתחבר

רוב הסיכויים שכבר יש לכם נוכחות בכמה פלטפורמות דיגיטליות; אין כמובן סיבה להזניח אותן ולזנק על הטרנד הבא, אבל כן מומלץ שתחברו בין עמוד המותג, הבלוג הארגוני או האתר שלכם לבין חשבון הפינטרסט או האינסטגרם. למשל, במקום להעלות תמונה ישירות לעמוד הפייסבוק, אפשר להעלות אותה לפלטפורמה אחרת ולקשר אליה מהעמוד. כך הרווחתם חשיפה של הפרופיל שלכם לקהל נוסף ויצרתם טראפיק.

2. שווה בדיקה

בישראל, השיווק ברשתות מבוססות תמונות עדיין נמצא בחיתוליו, אבל לאור הנתונים קחו בחשבון שלא רחוק היום בו יהפכו הרשתות הללו לחלק בלתי נפרד מתוכנית השיווק שלכם. ממש כפי שחברות מקצות היום חלק לא קטן מהתקציב לפעילות פייסבוק, ייתכן שבעתיד הן יצטרכו להקדיש משאבים גם לפעילות שיווקית באינסטגרם ופינטרסט. מומלץ לערוך מבעוד מועד מחקר מקדים ולהבין כיצד חברות בתחום שלכם בעולם משתמשות ברשתות מבוססות תמונות וכיצד נתפס המותג שלכם ברשתות אלה.

3. ויראלי זה טוב

לפני שאתם ניגשים להקים פרופילים באתרי שיתוף תמונות, תשאלו את עצמכם האם לתמונות המוצר שלכם יש פוטנציאל להפוך לוויראליות. כשהגולש משתף או מסמן Like לתמונה הוא למעשה מספר לחברים שלו שהיא מוצאת חן בעיניו, שיש בתמונה משהו שהוא מתחבר אליו.

קרוב לוודאי שאותו גולש יעדיף להיות מזוהה עם רכב ספורט מאשר עם מקדחה לדוגמה. פינטרסט מבוססת על עולמות תוכן ויזואליים. הגולשים יכולים לייצר Boards או "לוחות השראה" על פי נושא מסוים. מרביתם 'נועצים' תמונות ללוחות כמו "החופשה המושלמת", "בגדים שאני רוצה" או "חתונה", כך שמעצבי שמלות כלה ואפילו חברות המשווקות חבילות נופש יכולים למצוא שם את מקומם. מספר טיפים שיאפשרו לכם לצלם את המוצרים שלכם כך שיתאימו לאינסטגרם, תוכלו למצוא באתר Sprout Insight.

4. אופס, האתר

אחת הרעות החולות שהן פועל יוצא של עידן הרשתות החברתיות היא הזנחת אתרי האינטרנט של החברה / הארגון; בים המלל והשיתופים נשכחת העובדה הפשוטה שהאתר היה ונותר חלון הראווה של הגוף המפעיל אותו, ובסופו של כל תהליך הגולשים אמורים לבקר בו. כאן המקום לשלב כוחות: מומלץ בחום לשלב בתוך האתר שלכם תמונות מתוך רשתות מבוססות תמונות ובמידת הצורך אף לשלב גלריות חיצוניות.

חשוב מאוד ששילוב התמונות ייעשה כמו שצריך ובליווי מקצועי אם אפשר. אל תשכחו ששילוב רשלני של תמונות (עוד תופעה שכיחה בישראל) לא רק שלא יועיל אלא אף עלול להזיק. שילבתם תמונות מרשתות חברתיות באתר שלכם באופן מקצועי? הרווחתם פעמיים - גם רעננתם את התמונות באתר וגם חשפתם את הגולשים לפעילות שלכם ברשתות הללו.

5. זה כן לטלפון

הלקוחות שלכם מסתובבים עם המכשיר הסלולרי שלהם כל הזמן ו-83% מתוך בעלי הסמארטפונים משתמשים בהם כדי לצלם. כעת, לאחר שאינסטגרם נרכשה על ידי פייסבוק, יש להניח כי ההתממשקות שלה מול אתרים ברשת תהפוך לאינטגרלית. נצלו זאת והפעילו ביצירתיות את הגולשים שלכם ברשתות מבוססות תמונות - אתם תרוויחו מכך תמונות שמופצות בוויראליות ולכן גם כדאי לצ'פר את הגולשים בהטבות ובמבצעים.

6. להרגיע בבקשה

כמו בכל רשת חברתית אחרת, גם כאן חשוב לזכור שאתם נמצאים במגרש הביתי של הגולש, שלא נכנס לפינטרסט או לאינסטגרם בשביל לראות עלוני פרסומת. לכן, חשוב לשלב את המסרים שלכם באלגנטיות. אם החלטתם להשתמש באתר כזה בתור ערוץ שיווקי, תנו לגולש ערך, והכי חשוב שתזכרו שזוהי פעילות תדמיתית לפני שהיא מכירתית. מומלץ לתאם ציפיות עם הממונים עליכם (או עם עצמכם) טרם כניסה לפעילות. מי שמצפה לראות גידול לינארי בהכנסות – שיוותר מראש על המהלך.

7. אתגר ושמו Meme

אתם ודאי זוכרים את הטרנד שכבש את הרשת מיד עם שובו של גלעד שליט - התמונה העיתונאית בה צולם נתניהו כשהוא משקיף מהצד על שליט ואביו מחובקים הפכה במהרה לבדיחה אינטרנטית. כך, דמותו של נתניהו נחתכה מהתמונה המקורית והודבקה על עשרות תמונות אייקוניות: ביבי על הטיטאניק, ביבי כהארי פוטר ועוד.

יועצי התקשורת של ראש הממשלה ודאי לא התכוונו לכך, אבל במקרה הזה הצליח ביבי לנכס לעצמו meme – אלמנט גרפי בעל תפוצה רחבה מאוד. זוהי תמצית הוויראליות. הרעיון להפוך ויז'ואל מתוך הקטלוג שלכם לטרנד עתיד ככל הנראה להחליף את השאיפה "לייצר סרטון ויראלי" באמצעות יו-טיוב, ולו רק מהסיבה שזה מצריך פחות משאבים (אבל לא פחות תעוזה). לכן, מומלץ שתחשבו גם על האופציה לייצר תמונה שתזכה לשיתופים ועיבודים רבים, והיום נתניהו מבין זאת כבר היטב.

8. תזכירו לו

לגולש הממוצע – כלומר, זה שאינו מבלה עשר שעות ביממה מול מסך המחשב ומאמץ בקלות כל מוצר או שירות חדש (Early Adaptor) - לא נראה מובן מאליו 'לנעוץ' תמונה מתוך האתר שלכם ל-Board שלו בפינטרסט. לכן, כדאי להזכיר לו לעשות זאת. בדומה לכפתור ה-Share הכחול והמוכר, הוסיפו את ה-P האדמדם של פינטרסט לצד אימג'ים שתרצו שהגולשים באתר שלכם ישתפו, ובאותה הזדמנות תזכירו ללקוחות שלכם להתקין את כפתור ה-Pin it בדפדפן שלהם שיאפשר להם לשתף בקלות בפינטרסט.

9. הנעה לפעולה

עם כל הכבוד לגולשים, גם בשביל מתנות צריך לעבוד. תחרויות "ספרו לנו על וקבלו מתנה" מאוד נפוצות בפייסבוק, ואין סיבה לא לעשות אדפטציה לפעילויות הללו גם לרשתות אחרות, רק בחוכמה. לדוגמה, הזמינו את הגולשים לצלם את עצמם בתא ההלבשה של החנות שלכם, להעלות לאינסטגרם ולתייג name-of-the-store#. אגב, שיטת התיוג באינסטגרם זהה לזו של טוויטר - סולמית ושרשרת תווים באנגלית.

10. מובילי דעה

בארצנו הקטנטונת קל מאוד לאתר גולשים מובילי דעה - כאלה שתוך זמן קצר הפכו למובילים בתחומם ברשת וכל תמונה שהם מעלים זוכים לעשרות תגובות ולייקים. בדומה לבלוגרים, שהחליפו במידה מסוימת את יחסי הציבור המסורתיים מול כותבים, גם ברשתות מבוססות תמונות כדאי להקדיש תשומת לב למובילי הדעה. שלחו להם מתנות, עודדו אותם להצטלם עם המוצר שלכם ולשתף וצ'פרו אותם בהתאם. התמונה שלהם עם המוצר שלכם, שווה הרבה יותר מאלף מלים – או מיילים.

*** הכותב הוא צחר רותם, מרצה בתחום התוכן באינטרנט ומנכ"ל חברת 3points – תוכן ושיווק באינטרנט לניהול אתרים וזירות תוכן ברשת האינטרנט והמובייל.

השאר פרטים לקבלת ניוזלטר
אני מאשר קבלת תוכן שיווקי