השאר פרטים לקבלת ניוזלטר
אני מאשר קבלת תוכן שיווקי

מוצר חדש של פייסבוק: רשת חברתית למקום העבודה

פייסבוק / צלם: רויטרס

שינויים רבים עוברים על פייסבוק לאחרונה ובין הפיצ'רים לקהל הצעיר שהרשת החברתית רוצה לכבוש מחדש, יש גם פיצ'רים לבוגרים שבין הגולשים. אחד הנסיונות להגדיל את היקף השימוש מציע פלטפורמה לרשת חברתית פנים-ארגונית במקומות העבודה.

בדיווחים של הימים האחרונים עולה שפייסבוק עעומדת להעלות שירות חדש "Facebook at Work" (פייסבוק בעבודה). השירות יתן אפשרות להקים בתוך ארגונים רשתות חברתיות סגורות, שישמרו על כל האלמנטים המוכרים מהפיד הפרטי שלכם - פיד, קבוצות, דפי אירוע וכו'. גולשים יוכלו להחזיק פרופיל נפרד ברשת הרגילה ופרופיל אחר ברשת של מקום העבודה.

פייסבוק סירבה להגיב בנושא.

המוצר החדש יעמיד את הרשת החברתית בתחרות ישירה מול גוגל, מיקרוסופט ו-LinkedIn, וכן מול כלים פופולאריים במקומות עבודה כמו Yammer או Slack. רשת LinkedIn הפכה לאתר המוביל לנטוורקינג עסקי, אך Facebook at Work עשויה גם לקרוא תיגר על Google Drive, ועל מוצרי הדוא"ל והצ'אט של גוגל, כמו גם על האאוטלוק.

חדש: באפשרותכם לסמן קטע מהמאמר ולשתף רק אותו. סמנו קטע ושתפו.

כדי להפוך לחלק מחיי המשרד, פייסבוק תצטרך לזכות באמונן של חברות, שיצפו לאפשרות לנהל שיחות חשאיות ולחלוק מידע חשוב על גבי האתר מבלי שייפול לידיהם של המתחרים. חברות רבות, החוששות מירידה בתפוקה לאחר שהעובדים יבלו זמן רב בבדיקת הודעות אישיות, אוסרות כיום להשתמש בפייסבוק במקום העבודה.

פייסבוק הפכה מאתר קטן עבור סטודנטים המעוניינים לתקשר זה עם זה לפני עשר שנים, לרשת שאליה מתחברים 1.35 מיליארד איש מדי חודש, וכמעט שני שליש מהם מבקרים באתר מדי יום. על פי הצהרת הכוונות של פייסבוק, מטרתה היא לחבר בין כולם, להבין את העולם ולבנות את כלכלת הידע.

החברה, ששוחרי פרטיות מבקרים את האופן שבו היא מנהלת את נתוני המשתמשים, מנסה השנה לשקם את המוניטין שלה בנושא פרטיות - היא שינתה את ברירת המחדל להגדרות המאפשרות יותר פרטיות. מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, אמר באסיפה כללית של בעלי המניות שנערכה השנה, כי השינויים הללו מהווים "תמורה תרבותית חשובה" עבור החברה.

האבטחה של פייסבוק שופרה בשנה שעברה עם השקתה של מערכת הצפנה, לאחר שההדלפות של סנודן חשפו את הקלות שבה יכולה ה-NSA לגשת לנתונים של מספר רב של משתמשים.

הסיכוי כי החברה תחייב את הלקוחות תמורת השירות נמוך, לפחות בהתחלה. הדבר יגדיל את מספר השעות שמשתמשים מבלים באתר, שכן מקומות עבודה עשויים לעודד עובדים שקודם לכן לא הורשו להשתמש באתר במשרד לעשות בו שימוש כעת. פייסבוק מייצרת את רוב הכנסותיה מפרסום, וככל שמשתמשים מבלים באתר זמן רב יותר, כך יש יותר הזדמנויות לחשוף אותם למודעות.

צוקרברג אמר ביולי כי לחברה יש עדיין "הרבה מקום לגדול". משתמשים אמריקאים מבלים בממוצע כ-40 דקות ביום בשירות אולם, לדבריו, הם מבלים תשע שעות ביום בממוצע במחיצת אמצעי מדיה דיגיטלית - כמו טלפון ומחשב. "יש הזדמנות לשפר את האופן שבו אנשים מתקשרים ומשתפים", כך אמר.

רשתות אישיות לעומת רשתות מקצועיות

השאר פרטים לקבלת ניוזלטר
אני מאשר קבלת תוכן שיווקי