השאר פרטים לקבלת ניוזלטר
אני מאשר קבלת תוכן שיווקי

איפה גלשנו: אלה האתרים הפופולריים ביותר בישראל

אינטרנט / צילום: shutterstock

כשנה וחצי מאז שוועדת המדרוג להרגלי הגלישה באינטרנט בישראל פורקה, בעקבות פרישה של כמה מהאתרים הישראליים הבולטים, עדיין שורר ואקום בתעשייה המקומית. אין גוף שעוקב, מנטר ובודק לעומק את הגלישה בישראל באופן ספציפי, כדי לעזור לאתרים להשוות מי גדול ממי ולמשרדי הפרסום והמפרסמים להבין מי מוביל ואיפה.

אל תוך החלל הזה נכנסה חברת הסטארט-אפ SimilarWeb, שמפעילה טכנולוגיה שמנטרת באופן אנונימי עשרות מיליוני גולשים בישראל וברחבי העולם, כדי לראות מי גולש ובאילו אתרים. החברה אמנם לא מייצרת מדד חודשי רשמי בישראל, אך היכולת שלה להציע מידע פתוח, אמין ואובייקטיבי ממצבת אותה במקום שבו אין כיום אלטרנטיבה למדידת האתרים בישראל.

כך, באמצעות מאגר הנתונים של SimilarWeb, החלטנו ב"גלובס" לבדוק מה היו האתרים הכי פופולריים בישראל בשנה החולפת בגלישה מהמחשב, וללא נתוני גלישה מהמובייל או מאפליקציות (שירות שהסטארט-אפ לא מספק כיום בישראל).

במקום הראשון ניצב מנוע החיפוש בעברית של גוגל, עם ממוצע חודשי של 97.5 מיליון ביקורים (כניסות לאתר) במהלך 2014, ועם זמן ביקור ממוצע של 10 דקות.

חדש: באפשרותכם לסמן קטע מהמאמר ולשתף רק אותו. סמנו קטע ושתפו.

במקום השני נמצאת הרשת החברתית פייסבוק, עם ממוצע חודשי של 78 מיליון ביקורים במהלך 2014 ועם זמן ביקור ממוצע של 19.5 דקות. על-פי הנתונים, שני שליש מהביקורים באתר פייסבוק מגיעים מכניסה ישירה לאתר, וכ-14% מהמבקרים בפייסבוק ממשיכים ללינקים לסרטונים ביו-טיוב.

במקום השלישי שוב נמצאת גוגל, והפעם עם מנוע החיפוש העולמי שלה באנגלית ועם 67.6 מיליון ביקורים בממוצע.

במקום הרביעי פוגשים עוד אתר מבית גוגל - יו-טיוב - שהשיג ממוצע חודשי של 62.5 מיליון ביקורים וזמן ביקור ממוצע של 19.5 דקות, בדומה לפייסבוק. לפי הנתונים, 45% מהביקורים נעשים באמצעות כניסה ישירה, בעוד שרבע מהם מקורם מהפניות מאתרים אחרים ורבע אחר מגיע מתוצאות החיפוש בגוגל.

במקום החמישי, שנמצא בפער משמעותי מאלה שמעליו, נמצא אתר וואלה עם ממוצע ביקורים חודשי של 23.1 מיליון ביקורים. מיד אחריו נמצא האתר המתחרה ynet, עם ממוצע ביקורים חודשי של 22.9 מיליון ביקורים. התחרות הצמודה בין שני האתרים עשויה להשתנות בסיכום השנתי הבא, לאור העובדה שהחל מיולי נרשם מהפך שבמסגרתו אתר ynet החל להוביל על וואלה.

במקום השישי, ושוב בפער מהאתר שמעליו, נמצאת האנציקלופדיה של וויקיפדיה עם 13.6 מיליון ביקורים, וזמן ביקור ממוצע של כחמש דקות לביקור, ונתון שמצביע על כך שכ-87% מהביקורים באתר מגיעות מתוצאות החיפוש בגוגל, לעומת רק כ-6% מהביקורים שנעשים בכניסה ישירה לאתר.

מזנב מעט מאחוריו נמצא אתר מאקו מבית הזכיינית קשת, עם ממוצע של 11.8 מיליון ביקורים, כששליש מהביקורים בו מגיעים מתוצאות החיפוש בגוגל לעומת נתונים נמוכים יותר אצל המתחרים המובילים, שמסתמכים יותר על כניסות ישירות.

במקום התשיעי מפתיעה חברת יאהו, כשאתר הבית שלה משיג ממוצע שנתי של 7.6 מיליון ביקורים, ככל הנראה לאור שירות המייל הפופולרי שלה. במקום העשירי אפשר למצוא הפתעה נוספת עם אתר ask.com, מנוע חיפוש ותיק שנהנה מכך ש-90% מהביקורים בו נעשים בכניסה ישירה לאתר.

הפורנו דומיננטי

בין האתרים הנוספים שבולטים בטראפיק שלהם לפי נתוני SimilarWeb, אפשר למצוא את נענע10 במקום ה-14 (ממוצע חודשי של 4.8 מיליון ביקורים). אתר הספורט one ניצב במקום ה-16 ועוקף בשני מקומות את המתחרה ספורט5 ופער של 225 אלף ביקורים בממוצע החודשי.

ברשימה אפשר למצוא אתרים בולטים נוספים כמו אתר הבלוגים תפוז, שניצב במקום ה-17 (4.3 מיליון ביקורים), בעוד שאתר הפורומים לצעירים fxp ניצב במקום ה-26 (2.9 מיליון). באגף הפיננסי אפשר למצוא את בנק הפועלים, שמפתיע במקום ה-20 (3.7 מיליון) בעוד שהמתחרה בנק לאומי ניצב במקום ה-39 (2.3 מיליון).

בגזרת אתרי החדשות אפשר למצוא את עיתון "הארץ" במקום ה-22 (3.5 מיליון), אתר "פאנט" בערבית ניצב במקום ה-24 (3.1 מיליון), ואתר nrg במקום ה-32 (2.5 מיליון), בעוד שהאתר החדש של "מעריב" במקום ה-73 (646 אלף). האתר של העיתון "ישראל היום" ניצב במקום ה-64 עם ממוצע של כמיליון ביקורים בחודש.

בזירה הכלכלית ניטשת תחרות צמודה בין אתר "גלובס" (מקום 29) לבין אתר "כלכליסט" (מקום 30), כשלשניהם ממוצע חודשי של כ-2.7 מיליון ביקורים, כשהפער עומד על 66 אלף ביקורים. אתר "דה מרקר" ניצב מעט מאחור במקום ה-33 עם 2.4 מיליון ביקורים.

שתי מגמות מעניינות שעולות מהנתונים: הראשונה היא הפופולריות שלה זוכים אתרים רוסיים - תולדה של היקף דוברי רוסית בקרב האוכלוסייה הישראלית. כך, אפשר למצוא רשתות חברתיות במקומות בולטים כמו Odnoklassniki (מקום 19) או VK (מקום 49), מנועי החיפוש המתחרים גוגל ברוסית (מקום 23) לעומת יאנדקס (מקום 37), ואת הפורטל הפופולרי mail.ru (מקום 27).

מגמה נוספת היא החיבה שמגלים הישראלים לאתרי פורנו מהעולם. כך, במקום ה-40 ניתן למצוא את אתר xnxxx, שבאופן מפתיע כ-57% מהביקורים בו מגיעים מתוצאות חיפוש ורק כ-30% מכניסה ישירה. ארבעה מקומות מתחתיו אפשר למצוא את אתר xvideos, ש-40% מהטראפיק שלו מגיע מהפניות מאתרים חיצוניים. אתר נוסף למבוגרים הוא pornhub שהגיע למקום ה-51, ששני שליש מהכניסות אליו מגיעים מהפניות מאתרים חיצוניים ומתוצאות חיפוש.

ניתוח נתוני מדידת האתרים גם מצביע על מי שהצליח לזנק גבוה השנה ומי שצנח מטה. בהשוואה בין הנתונים לסוף דצמבר 2014 לעומת סוף דצמבר 2013, אפשר להצביע על אתר פטריה, העוסק בממים וסיפורים ויראליים באינטרנט, בתור המזנק הגבוה ביותר עם קפיצה של 294 מקומות. אחריו ברשימת המזנקים אפשר למצוא אתר ההיכרויות OkCupid עם זינוק של 194 מקומות ואת האתר הבריטי של אמזון (167). ברשימת הצונחים אפשר למצוא במקום הראשון את אתר חברת התעופה אל על, שירד ב-37 מקומות, ואחריו אתר הריהוט השבדי איקאה (34) ואתר הבלוגים מבית יאהו tumblr (21).

הישראלים מכורים לקניות ברשת

אם מישהו חיפש עוד הוכחה לכך שהישראלים גילו את האפשרות לעשות שופינג באתרי אינטרנט מחו"ל, אפשר להסתכל על הנתונים של SimilarWeb ולהיווכח בבולטות של כמה מאתרי המסחר המובילים. במקום ה-11 מדורג אתר eBay הוותיק והפופולרי עם ממוצע חודשי של 5.9 מיליון ביקורים. 45% מהכניסות אליו נעשות באופן ישיר.

מיד אחריו, במקום ה-12 ועם 5.1 מיליון ביקורים ניצב האתר aliexpress מבית עליבאבא, שבשנה שעברה רשמה הנפקה ענקית בבורסה בארה"ב. עונת החגים והקניות בארה"ב ברבעון האחרון של 2014 שינתה את התמונה ויצרה הובלה ל-aliexpress, במה שצפוי להיות שינוי מגמה משמעותי. עם זאת, יש לציין כי כשליש מהכניסות לאתר הסיני מגיעות ממודעות פרסומיות (באנרים).

מזנב בשני האתרים הבינלאומיים האלה נמצא אתר הלוחות יד2, שבשנה שעברה נמכר בכ-800 מיליון שקל לאקסל שפרינגר, חברת הוצאה לאור גרמנית. אתר יד2 הוא אמנם לא אתר מסחר קלאסי, אך אשתקד התווספו אפשרויות לשלם דרכו למוכרים ובאופן כללי הוא מקדם מסחר בין אנשים, כך שהוא מאופיין בקטגוריה זו.

בפער ניכר מהשלושה האלה אפשר למצוא את אתר השוואת המחירים זאפ במקום ה-25 עם ממוצע חודשי של 3.1 מיליון ביקורים, כש-60% מהכניסות אליו מגיעות מתוצאות החיפוש בגוגל.באופן מפתיע והרחק מאחור במקום ה-43 ניצב אתר אמזון עם ממוצע חודשי של 2.2 מיליון ביקורים, שסוגר את החמישייה המובילה.

פייסבוק דומיננטית, טוויטר מזנקת

פייסבוק כבר מזמן הפכה לסוג של ברירת מחדל עבור ישראלים רבים, שניגשים אליה מספר פעמים ביום כדי להתעדכן כמה לייקים הם קיבלו, איך נראים התינוקות של החברים שלהם או מה הבוס אכל לארוחת צהריים בחופשת הסקי שלו בחו"ל. על-פי נתוני SimilarWeb, שכאמור כוללים רק גלישה מהמחשב ולא גלישה ממכשירים ניידים ומאפליקציות, מצביעים על כך שפייסבוק רושמת ממוצע של 78 מיליון ביקורים בחודש. הרחק מאחוריה ניצבת הרשת החברתית הרוסית Odnoklassniki עם ממוצע של 3.8 מיליון ביקורים, שפופולרית במיוחד בקרב האוכלוסייה דוברת הרוסית בישראל.

במקום השלישי נמצאת טוויטר. מי שבארה"ב ובמדינות נוספות נחשבת לשירות מוביל ומנצח, התקשה להתרומם בישראל אך יכולה להסתכל על 2014 כשנת מפנה, במסגרתה זינק ממוצע הביקורים החודשי ל-2.7 מיליון.

לשם השוואה הנתון עמד על כמיליון לעומת סוף 2013. במקביל, טוויטר גם עקפה את הרשת החברתית העסקית של לינקדאין, שהסתפקה ב-2.3 מיליון ביקורים. את החמישייה המובילה בעולם הרשתות החברתיות סוגרת אינסטגרם עם ממוצע של 2 מיליון ביקורים בחודש.

כך דורגו האתרים

נתוני חברת SimilarWeb, שהוקמה על-ידי אור עופר וניר כהן, נשענים על מאגר של עשרות מיליוני גולשים שהורידו תוספים לדפדפנים שמוציאה החברה, וכן על מידע שמגיע על הרגלי הגלישה במסגרת הסכמים של החברה מול ספקיות אינטרנט בעולם. המידע נאסף ממקורות אלה ומנטר את התנהגות הגולשים וכניסתם לאתרים שונים ברחבי הרשת. המידע מתייחס לכניסות מהמחשב בלבד ואינו כולל נתוני גלישה מאפליקציות ואתרים מותאמים למובייל.

הדירוג משקלל בתוכו שני נתונים מרכזיים. הראשון הוא מספר הביקורים (Visits), שכולל כל כניסה לאתר - בין אם מדובר באותו גולש או בגולשים שונים. השני הוא מספר הדפים הנצפים (Page Views), שהוא מספר העמודים שאליהם נחשפו המבקרים במהלך החודש. בחברה מסבירים, כי שקלול שני הנתונים נועד למנוע את כניסתם לדירוג של אתרי ספאם או ניסיון לייצור מספר גבוה ופיקטיבי של ביקורי גולשים על-ידי כניסה לאתר ויציאה מיידית ממנו.

עם משקיעי החברה, שמוכרת מנויי פרימיום עם גישה מורחבת לנתונים ושגייסה עד היום 40 מיליון דולר, נמנים חברת המדיה הדרום אפריקאית Naspers, Lord David Alliance, משפחת רקנאטי וכן האנג'לים יוסי ורדי ומשה ליכטמן.

אתרים מובילים

אתרים בולטים שזינקו 2014

חמש הרשתות החברתיות המובילות

השאר פרטים לקבלת ניוזלטר
אני מאשר קבלת תוכן שיווקי