השאר פרטים לקבלת ניוזלטר
אני מאשר קבלת תוכן שיווקי

5 התוצאות בגוגל שיכולות להחריב לכם את הקריירה

 מנוע חיפוש / מתוך: שאטרסטוק

תוצאות שליליות המתקבלות בחיפוש אחר השם שלכם בגוגל, עלולות לעשות נזק רב לקריירה שלכם – בכל שלב בחיים. מחלקות כוח האדם בחברות נוהגות לדחות מועמדים על בסיס מידע שהן מוצאות ברשת, ובחלק מהמקרים אף דוחות את מועמדותם על הסף, אם מופיע עליהם מידע שלילי מובהק באינטרנט.

לא צריך להיות פושע או אפילו אדם רע בכדי שתוצאות שליליות עליכם יופיעו בגוגל ויחריבו לכם את הקריירה. אם לא תנהלו באופן פרו-אקטיבי את המוניטין שלכם ברשת, עלולה תוצאה שלילית להופיע גם באופן בלתי צפוי. אספנו עבורכם כמה סוגים של תוצאות שליליות נפוצות – אשר יכולות להסב לכם נזק רב:

1. תוצאה שלילית המופיעה בכתבה בתקשורת: תקשורת שלילית היא דרך נפוצה מאד לפגיעה במוניטין שלכם בגוגל, וממש לא צריך להיות חברה, מותג או אדם מוכרים מאוד בכדי שזה יקרה. כך למשל, מדי יום מפורסמים בתקשורת מקרים של אנשים פרטיים אשר איבדו את עבודתם לאחר שפרסמו פוסט לא ראוי בפייסבוק או חלקו ברשת מידע שלא היו אמורים לחלוק. לדוגמה, הסיפור של איש עסקים מסן-פרנססיקו, ש"ליכלך" על אנשי העיר והתפרסם בעיתונות מהר מכפי שציפה.

2. מידע על מעצר באופן טבעי, אם נעצרים על ידי המשטרה: הדבר עלול להשפיע מיד על המוניטין שלכם בגוגל. אתם לא חייבים להיות עבריינים מן השורה בשביל "לזכות" בתוצאה כזו עם שמכם – מספיק שתהיו במקום הנכון בזמן הלא נכון (למשל, במסיבה במועדון בה פורצת תיגרה), או שתיעצרו לאור פשע שלא ביצעתם ותנוקו מאשמה.

חדש: באפשרותכם לסמן קטע מהמאמר ולשתף רק אותו. סמנו קטע ושתפו.

לעיתים אפילו לא יהיה מדובר במעצר שלכם, אלא במעורבות או בזימון שלכם לחקירה של מקרה שאינכם באמת קשורים אליו – חדשות בתקשורת על מעצר שלכם יכולות "להידבק" לעמוד הראשון של גוגל למשך חודשים ואפילו שנים. ואת זה, כמובן, המעסיק הבא שלכם לא כל-כך יאהב.

3. ביקורת שלילית ברשת: ביקורת או "תלונה" ברשת של גולשים, עליכם או על העסק שלכם, עלולה להופיע גם היא כתוצאה שלילית על שמכם בעמוד הראשון. זאת ועוד, לצד אתרים לגיטימיים ומוכרים בהם מתפרסמות ביקורות מסוג זה, יכולים גולשים לפרסם מידע שלילי עליכם בכל בלוג או פורום נידחים, לעיתים באנונימיות, ולפגוע במוניטין שלכם מבלי שתוכלו להתגונן כראוי. אין זה משנה, אגב, אם הביקורת או התלונה נכונות או לא – הדבר ידליק "נורה אדומה" אצל המעסיק הפוטנציאלי שלכם, בכל מקרה.

4. פוסט בלוג שלילי אודותיכם: עובד לשעבר או אפילו קולגה שנוטרים לכם טינה עלולים לפתוח בלוג באחת משלל הפלטפורמות הקיימות ברשת, ולהעלות פוסט שלילי אודותיכם ואודות התנהלותכם בעבודה, לכאורה. במידה והדבר יבוא לידי ביטוי גם בתוצאות החיפוש על שמכם בגוגל – מהירה הדרך לאיתור המידע על ידי המעסיק הפוטנציאלי שלכם, ואף אחד לא רוצה עובד שנוי במחלוקת אצלו בחברה.

5. אקסים זועמים: פרידות הן עסק לא קל. אקס עם רגשות שליליים עליכם עלול לנסות ולנקום בכם באמצעות העלאת מידע שלילי עליכם ברשתות החברתיות, או אפילו לפרסם תמונות ומידע עליכם באתרי פורנו או אתרים ייעודיים לנושא דוגמת Cheaterville (אתר בו ניתן להעלות באופן אנונימי פרטים על אנשים בוגדים בבני זוגם) – ולגרום להשלכות השליליות של הפרידה שלכם, להופיע כתוצאה מביכה מאד בגוגל על שמכם.

** רן בלייר הוא מנכ"ל חברת Veribo, העוסקת בניהול תדמית ברשת

השאר פרטים לקבלת ניוזלטר
אני מאשר קבלת תוכן שיווקי