השאר פרטים לקבלת ניוזלטר
אני מאשר קבלת תוכן שיווקי

גוגל משנה את חוקי המשחק; זה מה שאתם צריכים לדעת

SEO, גוגל, קידום אתרים, מנוע חיפוש / צילום: thinkstock

החל מה-21 לאפריל, גוגל תתחיל לשקלל בתוצאות החיפוש האורגניות בנייד גם אינפורמציה שנקראת Mobile Friendliness, אשר מעידה על מידת התאמת האתר למכשירים ניידים. כך, ליד כל אינפורמציה לגבי האתר יוצג גם חיווי האם הוא הותאם בצורה ידידותית לתצוגה על גבי מסכי מגע ומסכי מכשירים ניידים.

לא מדובר רק באינפורמציה יבשה אלא גם בפרמטר שיילקח בחשבון על ידי מנוע החיפוש המוביל בעולם בשקלול הדירוג של האתר. מדוע גוגל עושה את זה? מהסיבה הפשוטה שגם היא יודעת ש-75% מהחיפושים כיום מבוצעים באמצעות מכשירים ניידים ולא ניתן להתעלם יותר מהנתון המדהים הזה.

אם כך, מה עליכם לעשות על מנת שהאתר שלכם לא יפגע מהמהלך החדש? הנה כמה עצות ודרכי פעולה שעומדים בפניכם:

מתחילים מההתחלה: בדקו האם האתר שלכם מתאים לסטנדרטים של גוגל

חדש: באפשרותכם לסמן קטע מהמאמר ולשתף רק אותו. סמנו קטע ושתפו.

לא יודעים האם האתר שלכם עומד בסטנדרטים של גוגל? אין בעיה. גוגל מציעה כלי פשוט לבדיקת ה-Mobile Friendliness של האתר שלכם. לביצוע הבדיקה הקליקו על הקישור הבא – בדיקת התאמה למובייל, הזינו את כתובת הדומיין של האתר וקבלו חיווי מיידי על טיב ההתאמה שלו לתצוגה על גבי מכשירים ניידים ואת התיקונים הנדרשים.

גוגל תסרוק את האתר שלכם ותוך מספר שניות תודיע לכם בצורה חגיגית (או שלא) האם האתר שלכם עבר את המבחן או שמא הוא צריך מקצה שיפורים על מנת לעמוד ב"תו התקן" שלה.

האתר שלי לא מתאים למכשירים ניידים - מה עושים?

גוגל מצאה שהאתר שלכם לא מתאים לתצוגה במכשירים ניידים או מותאם בצורה לא טובה? לא נעים, אבל גם לא נורא. על מנת להקל על בעלי אתרים מיושנים או כאלו שלא נבנו מתוך מחשבה על תמיכה במסכי הסמטארטפונים, גוגל מציעה מדריך משלה כיצד ניתן להשיג את ה"וי הירוק" בבדיקה שלה והתאמה טובה (ניתן לקרוא אותו בקישור הבא: guide to mobile friendly sites).

במסגרת המדריך, גוגל מסבירה למה כדאי לבצע את ההתאמה ומציעה דרכים לבצע אותה גם באמצעות שירותים של צד ג'. לא יודעים מאיפה להתחיל? זאת נקודה פתיחה לא רעה.

אתר ריספונסיבי או מותאם?

יש לכם אתר ישן ובלתי קריא לחלוטין במכשירים ניידים? כנראה שתצטרכו לשדרג אותו או לבנות אותו מחדש אם אתם מעוניינים שלא לפגוע בדירוג שלכם בגוגל בנייד ולהציע חוויית משתמש טובה. על מנת שאתר אינטרנט יוצג בצורה אופטימלית ונוחה לקריאה וניווט במסכים הקטנים וכן יתמוך באופציית המגע, ישנן 2 דרכי פעולה שעליכם להחליט ביניהן:

- אתר ריספונסיבי: הדרך הקלה לייצר נוכחות אינטרנטית גם במכשירים ניידים יש לכם אתר ישן ובלתי קריא לחלוטין במכשירים ניידים? כנראה שתצטרכו לשדרג אותו או לבנות אותו מחדש אם אתם מעוניינים שלא לפגוע בדירוג שלכם בגוגל בנייד ולהציע חוויית משתמש טובה.

הטכנולוגיה המובילה כיום להתאמת אתרים נקראת responsive, מלשון respond – להגיב. בשיטה זו, אתר האינטרנט מתאים את עצמו בצורה אוטומטית לגודל המסך בו הוא מוצג ומציע חוויית גלישה מותאמת לפי גודל המסך.

למי זה מתאים? שיטה זו מצוינת לאתרי תדמית ולאתרים קטנים עד בינוניים. פלטפורמות פיתוח מובילות כגון וורדפרס בד"כ מציעות היום תבניות עיצוביות ריספונסיביות אשר אין צורך לבצע עבורן התאמה אלא הן מגיעות כך מראש. חשוב לוודא כמובן שהתבנית שבחרתם אכן ריספונסיבית .

- גרסת אתר ייעודית למובייל: הדרך הארוכה והמקצועית: במידה ובחרתם שלא ללכת בדרך הריספונסיבית ניתן לייצר גרסה מותאמת באופן ייעודי של האתר שלכם לתצוגה במכשירים ניידים. מטבע הדברים, מדובר בסדר גודל שונה של עבודה, הן מבחינת לוחות הזמנים והן מבחינת התקציבים לביצוע. כאן, בניגוד להתאמה הריספונסיבית, בונים שלוש גרסאות שונות של האתר לסוגי המסכים השונים. מקצועי יותר, מורכב יותר, יקר יותר. תבדקו אם זה מה שאתם באמת צריכים. למי זה מתאים? בעלי אתרים גדולים בעלי תנועה ניכרת של גולשים ואתרי מסחר.

שאלת מיליון הדולר

אוקיי, הבנתם את האופציות שעומדות לפניכם, אבל איך מקבלים את ההחלטה האם לבנות אתר חדש או להתאים את הקיים? יש מספר משתנים שיכולים לספק את התשובה לשאלה הזו:

- גיל האתר שלכם: אתר אינטרנט מספק היום פיתרון אפקטיבי במשך שלוש שנים בערך. האתר שלכם מזדקן במהירות על השרת? אולי הגיע הזמן לצאת עם משהו חדש ועיצוב חדשני.

- אופי האתר שלכם: יש לכם אתר מסחר? לחוויית הקנייה יש חשיבות עצומה, במיוחד בעידן הנייד. רצוי בחום להציע לגולש ממשק משתמש שהוא ידידותי עד כמה שניתן לצרכני המובייל וחדשנות. ספק אם אתר מותאם יוכל לספק את זה. גם לאתרי תדמית ישנה חשיבות עצומה מבחינת הנראות אבל זה כמובן תמיד מתנקז לסעיף הבא.

- מחיר: כמו תמיד, בסופו של דבר זו שאלה של תקציב. העלות הכרוכה בבניית אתר חדש ומותאם למובייל יכולה להיות מינימלית, תוך שימוש בפלטפורמות חינמיות, אך גם יכולה להסתכם בעלות גבוהה תוך שימוש בפתרונות יקרים יותר. בררו מה התקציב שלכם ופעלו בהתאם.

מעל הכל, חשוב מאוד להתאים את התוכן שלכם לאתר הסלולרי. עברו על האתר שלכם ובצעו התאמות לתוכן שלכם; במיוחד לתוכן השיווקי והמניע לפעולה שבאתר, כך שיתאים לקריאה במסכים הקטנים. עשו שימוש בכפתורים ברורים ובהוראות ברורות שיגדירו מה אתם מצפים מהגולש שלכם.

אם כן, המהפכה לא מתחילה; היא פשוט ממשיכה קדימה. האם האתר והעסק שלכם מוכנים לשלב הבא?

** כותב המאמר הוא יואב מנדלסון, יזם אינטרנטי ובעל חברת השיווק SEONE המתמחה בקידום אתרים

השאר פרטים לקבלת ניוזלטר
אני מאשר קבלת תוכן שיווקי