השאר פרטים לקבלת ניוזלטר
אני מאשר קבלת תוכן שיווקי

הסטארט-אפ שלכם קיבל סיקור תקשורתי; מה השלב הבא?

מדיה, מדיה חברתית / מתוך: pixabay

בעולם השיווק נהוג לחלק יעדים ל-2 קטגוריות מרכזיות: יעדים עסקיים – אותם יעדים שאמורים להשפיע באופן ישיר על הביזנס שלכם, בין אם מדובר בהגדלת בסיס משתמשים או בהגדלת מכירות והכנסות, ויעדים תדמיתיים – אותם יעדים שאמורים להשפיע באופן עקיף ועשויים בהמשך להפוך ליתרון עסקי, בין אם מדובר ביצירת מודעות או אהדה למיזם שלכם.

חשוב להבהיר שעצם השגת הסיקור התקשורתי מקדמת פעמים רבות את שני היעדים – סיקור חיובי באתר עם תפוצה רחבה ישיג עלייה במודעות וישפיע על אהדה ופעמים רבות גם יניע גולשים לחפש אתכם בגוגל ולהוריד את האפליקציה שלכם להתנסות.

יחד עם זאת, אם ננתח את משפך ההמרה בין הנחשפים לסיקור לבין אלו שחיפשו באופן אקטיבי מידע נוסף ואלו שבפועל הורידו / נרשמו / התנסו במוצר – נראה באופן טבעי ירידה במספרים בכל שלב. באופן טבעי, המטרה שלכם היא לנסות להוציא את המקסימום מהגולשים שקראו סיקור עליכם, מתוך הנחה שעצם הקריאה מצביעה על עניין כלשהו שלהם במוצר.

שני כלים למנף יעדים עסקיים:

חדש: באפשרותכם לסמן קטע מהמאמר ולשתף רק אותו. סמנו קטע ושתפו.

- רימרקטינג (שיווק מחדש) - אחת ממילות הבאזז בעולם הפרסום הדיגיטלי בשנים האחרונות. מדובר בשיטת שיווק המאפשרת לכם לשתול קוד אצל גולשים שביקרו בדף או אתר אינטרנט מסוים, "לתייג" אותם וליצור מאותם גולשים רשימה (אנונימית) שאליה ניתן לשווק בהמשך באמצעות מערכות הפרסום של גוגל, פייסבוק, טוויטר ועוד.

בעוד שרובכם שמעתם על השיטה וכנראה משתמשים בה בצורה כזו או אחרת בקרב גולשים שביקרו באתר האינטרנט שלכם, ישנה דרך נוספת ואפקטיבית והיא לבקש מהאתר שפרסם סקירה על המוצר שלכם, להטמיע קוד רימרקטינג שלכם בעמוד הסקירה בלבד. זאת על בסיס אותה הנחה שמי שקורא עליכם סקירה מביע התעניינות כלשהי במה שיש להם להציע (גם אם היא נמוכה בשלב זה).

יש לקחת בחשבון שבחלק מהפעמים האתרים לא יסכימו לעשות זאת וברוב המקרים שכן הם יבקשו תשלום מסוים עבור זה – אבל זה שווה את הניסיון (וגם את הסכום).

- פרסום ב- img.Ads - סטארט-אפ ישראלי חדש המספק פלטפורמת פרסום המבוססת על תמונות באתרי תוכן. דמיינו גולש שקורא סיקור שנכתב על המיזם שלכם, וצופה בצילומי מסך מהאפליקציה או בתמונה של המייסדים, ומעל לתמונה מופיע באנר המניע אותו להורדה או להרשמה. לא רק שתנצלו לטובתכם את העובדה שהמוח האנושי מעבד תמונות פי 60,000 מהר יותר מטקסט, אלא גם תכו על הברזל בעודו חם – בזמן שהגולש קורא את הסקירה, מתעכב על תמונה וכחלק משטף הגלישה הטבעי שלו (מה שמוגדר כ-Native Advertising).

מערכת הפרסום של img.Ads מאפשרת לכם להגדיר בצורה מדויקת את התמונות שתרצו שהבאנר שלכם יופיע לצדן, ובכך תעזור לכם למנף גם סיקורים תקשורתיים שלא הייתם מודעים לקיומם.

Img.ad פרסום מבוסס תמונה / מתוך: יח

2 כלים למנף יעדים תדמיתיים

- פרסום ב-outbrain - מנוע המלצות התוכן הגדול בעולם, המשפיע באופן ישיר על צריכת התוכן של עשרות מיליוני גולשים בכל יום. בזמן שחלק גדול מכם משתמש ככל הנראה ב-outbrain להגדלת מספר העמודים הנצפים בבלוג החברה שלכם או בהנעה של גולשים מכתבות ברחבי הרשת אל כתבות בבלוג שלכם, חלק גדול לא מודע לכך שאתם לא חייבים לקדם ב-outbrain את התוכן שלכם. כלומר, יש באפשרותכם לקחת סיקור תקשורתי שנכתב עליכם באתר צד ג' ולקדם אותו (על חשבונכם) באמצעות המערכת של outbrain (ואף לעשות A/B Testing על כותרות שונות).

מלבד הרחבת חשיפה והגדלת מודעות למיזם שלכם, תוכלו ליהנות גם מפוטנציאל יצירת אהדה, ולו מהסיבה הפשוטה שסיקורים ע"י גורמים בלתי-תלויים הופכים להיות הרבה יותר אמינים בקרב הגולשים – ובפרסום מסוג כזה לגולשים אין דרך לדעת שאתם אלו שמממנים את התנועה אל הסיקור ולא מדובר בהמלצת תוכן טבעית לחלוטין.

דרך אגב, בהנחה שתשתמשו בשני הכלים הקודמים שהצעתי (רימרקטינג ו-img.Ads) תוכלו להפוך את החשיפה הנוספת הזאת לבסיס משתמשים חדש.

- שימוש ב-Roojoom - סטארט-אפ ישראלי נוסף שנותן מענה לשיווק מבוסס תוכן, ומאפשר לכם לאגד יחד תכנים מרחבי הרשת. אמנם רוב הסטארט-אפים מפיצים סיקורים שהם זכו להם באמצעות שיתוף ברשתות חברתיות, מעטים הם הסטארט-אפים שמבינים שהמפתח הוא בשיתוף תוכן בעל ערך.

לשתף קישור לסיקור חיובי הוא דבר הכרחי ובעל ערך עבורכם, אך פעמים רבות לא מספק ערך מוסף לגולשים שכבר עוקבים אחריכם ברשתות. אולם, אם תשכילו לנצל את הכלי ש- Roojoom מציעים לכם, תוכלו לאגד יחד מספר תכנים בעלי ערך עבור קהל הגולשים שלכם, ובין התכנים "לשתול" גם את הסיקור החיובי אודות המוצר שלכם – בדרך להגדלת פוטנציאל השיתוף של תכנים מסוג זה.

הסטארט-אפ Roojoom / מתוך: יח

לסיכום, על סטארט-אפים לזכור שהשגת סיקור תקשורתי אינה אף פעם המטרה עצמה, אלא אמצעי להשגת היעדים שלכם – הגדלת בסיס משתמשים, הכנסות או יצירת מודעות ואהדה למיזם שלכם.

** הכותבת היא נגה בקל, מרצה למדיה חברתית ומנהלת תוכן במרכז להכשרת והשמת עובדים למקצועות ההיי-טק HackerU

השאר פרטים לקבלת ניוזלטר
אני מאשר קבלת תוכן שיווקי