השאר פרטים לקבלת ניוזלטר
אני מאשר קבלת תוכן שיווקי

תמונה אחת בפייסבוק הורידה את אורנג' על הברכיים

חברת אורנג' / צלם: עינת לברון

מאז ומעולם חברות הסלולר היו על הכוונות של הצרכן הישראלי, ולמען האמת - בצדק. אינספור תלונות וסיפורים של צרכנים ממורמרים שנאלצים להתמודד עם הכוחניות והדורסנות של החברות הגדולות והחזקות במשק מבלי שמישהו יעמוד לצידם. כמה טוב שיש לנו את פייסבוק, והסיפור הבא ממחיש היטב עד כמה חזקה הרשת החברתית, והכוח של המשתמשים בה בפרט.

לפני כשעה (11:00, יום ד') פרסם גולש הפייסבוק יורם קופרמינץ פוסט בפרופיל האישי שלו, ובו הוא סיפר על חוויה מאוד לא נעימה שנאלץ להתמודד איתה כאשר ביקש לתקן את מכשיר הסלולר של אימו הקשישה המנויה ברשת אורנג'.

קופרמינץ טען כי כשנרכש המכשיר, הגיע נציג מכירות עד לבית האבות בו היא מתגוררת, אולם עכשיו כשנדרש שירות ותיקון למכשיר - באורנג' החליטו להתעלם לחלוטין מהעובדה שהוא, יורם, בא כוחה של אימו שמבקש לקבל שירות עבור מכשיר הסלולר שלו ודרשו ממנו שיביא את אימו - בת 89, ניצולת שואה על כיסא גלגלים, לסניף בשביל לקבל את השירות שמגיע לה:

אורנג' בפייסבוק / צילום מסך

חדש: באפשרותכם לסמן קטע מהמאמר ולשתף רק אותו. סמנו קטע ושתפו.

"אתמול הייתי בסניף הגדול שלהם, יד אליהו. לא רצו לדבר איתי. תביא את אימך לכאן. אבל היא על כסא גלגלים במחלקה הסיעודית. זה החוק", כתב קופרמינץ בפרופיל הפייסבוק שלו. "אבל באתם אליה לתת לה את הנייד שקנתה אותו. הא, עשינו טעות. שום דבר לא עזר. תביא אותה לכאן על כסא הגלגלים והטיטולים וזהו, לך מפה".

הסיפור הזה פורסם כעבור זמן קצר בעמוד הפייסבוק של "סטטוסים מצייצים" והופץ במהרה בין 87 אלף האוהדים של העמוד, ובאופן טבעי היו לא מעט שפנו ביוזמתם לעמוד הפייסבוק הרשמי של אורנג' והפנו את תשומת ליבם של מנהלי העמוד לסיפורו של קופרמינץ:

Orange on Facebook

אורנג' בפייסבוק / צילום מסך

בעמוד הפייסבוק הרשמי של אורנג' לא יכלו להתעלם מההפצרות הרבות של הגולשים להתייחס ולמצוא פתרון הולם לבעייתו של קופרמינץ, ובדקות האחרונות פרסמה אורנג' תגובה רשמית בעמוד הפייסבוק שלה: "תודה לכולכם על הפניות ותשומת הלב בנושא פנייתו של יורם קופרמינץ. אנחנו בקשר עם יורם והנושא מטופל".

orange facebook/ צילום מסך

כמובן, את הגולשים זה קצת פחות מנחם, וחלקם אף טענו כי לולא פייסבוק וההפצה הוויראלית של הסיפור הזה - סביר להניח שקופרמינץ היה נאלץ להתכופף בפני אורנג'. בנוסף, חלק מהגולשים אף טענו שלמרות שלסיפור הזה צפוי סוף טוב, מה עם הסיפורים הרבים האחרים שלא מגיעים לידיעת ציבור הגולשים בפייסבוק?

עדכון: בדקות האחרונות פרסמה אורנג' תגובה חדשה בעמוד הפייסבוק שלה, ובה היא מסבירה את הנהלים של החברה בכל הנוגע לקבלת שירות וביצוע פעולות על ידי מיופה כוח בקו שאינו שלו: "חשוב לנו להבהיר כי בכל הקשור לנושאים כמו ניתוק קו או לניהול חשבונו של לקוח אחר, גם אם הוא בן משפחה קרוב, מחוייבת פרטנר בקבלת הסכמה מפורשת של הלקוח. אם אין באפשרותו של הלקוח לבצע את הפעולה בעצמו, ניתן לעשות זאת באמצעות מסמכים רלוונטיים - מסמך אפוטרופסות, נוטוריוני או יפויי כח בהתאם לשירות המבוקש", נכתב בעמוד הפייסבוק של אורנג'.

"תארו לכם מצב שפרטנר הייתה מאפשרת לבצע פעולות עבור קו שאינו שלך? במקרים שבהם לא קיים ייפוי כוח כזה או שדרושה גמישות ופתרון מיוחד אנחנו פועלים לטפל פרטנית כדי לפתור את הנושא לנוחות הלקוח, וכך נעשה גם במקרה זה".

השאר פרטים לקבלת ניוזלטר
אני מאשר קבלת תוכן שיווקי