השאר פרטים לקבלת ניוזלטר
אני מאשר קבלת תוכן שיווקי

הטכנולוגיה שעושה מהפכה בחייהם של ילדים אוטיסטים

אפליקציית look at me של סמסונג / מתוך: צילום מסך יוטיוב

האפליקציה שגרמה לילדים אוטיסטים ליצור קשר עין, הדיו שנעלם אחרי שלוש יממות והעוגייה שהחזירה אנשים לקניונים - פיתוחים שמועילים לחברה, ולא רק לקידום המכירות.

אפליקציה: קשר עדשה

מעל 60 מיליון איש בעולם לוקים באוטיזם. רבים מהם לא יוצרים קשר עין ולא מפתחים כישורים חברתיים. כנראה שיש מישהו בסמסונג שאכפת לו מהנושא ולכן החליט לעשות משהו כדי למצוא פתרון לבעיה, ובמקביל לקדם את אחד המוצרים של החברה. זאת, בהסתמך על כך שמחקרים מראים כי ילדים אוטיסטים לא שונים משאר הילדים ומתקשרים טוב יותר עם מכשירים דיגיטליים.

בסמסונג מבינים הרבה במכשירים דיגיטליים, אבל לא יותר מדי באוטיזם, לכן הם אספו רופאים, פרופסורים ומפתחי ממשק משתמש, שפיתחו יחד את תוכנת "look at me".

חדש: באפשרותכם לסמן קטע מהמאמר ולשתף רק אותו. סמנו קטע ושתפו.

זו אפליקציית משחק במצלמה החכמה של סמסונג, שמשלבת שבע משימות שפותחו מדעית עבור הילדים האוטיסטים, ומחייבת אותם להתבונן בפניו של אדם נוסף דרך המצלמה כדי להשלים את המשימה. 20 ילדים אוטיסטים השתתפו בתוכנית ושיחקו באפליקציה 15 דקות בכל יום במשך שבעה שבועות. 60% מהם הראו שיפור ביצירת קשר עין, וכתוצאה מכך החלו לזהות יותר הבעות רגשיות אצל אחרים:

המחקר עדיין בעיצומו, אולם נראה שיש כאן גישה מעניינת שמטרתה להכניס מכשיר טכנולוגי למערכת היחסים של הילדים האוטיסטים כדי לשפר אותה. בסמסונג מבינים שהטכנולוגיה היא המפתח, ולא רק לכספת הבנק, אלא גם להתפתחות המין האנושי.

יוזמה מבורכת בעיניי. ככל שיותר חברות יעשו משהו מועיל במקביל לקידום המוצרים והמכירות, כך יותר טוב.

כימיה: סוד הדיו הנעלם

אני לא מבין איך לעזאזל יכול להיות שבעולם שבו נשלחים 182.9 מיליארד מיילים ביום, עדיין מדפיסים על נייר כאילו שהוא צומח על העצים.

הארגון הסיני Friends of Nature כנראה שאל את עצמו את אותה השאלה, אבל להבדיל ממני שרק שואל ומתמרמר, הוא חבר למשרד הפרסום Cheil Opentide ומצא פתרון שההשראה שלו הגיע מטושים עם צבע נעלם לילדים, תחת הרעיון: Rebirth After Reading.

60% מהמסמכים המודפסים מושלכים לאשפה אחרי שנקראו. אבל אם נדפיס על הדפים בדיו שנעלם תוך 72 שעות, אפשר יהיה להשתמש בדפים האלו שוב ושוב ושוב:

חברי הארגון התקינו טונרים עם דיו נעלם במדפסות, והתגובות החיוביות לא איחרו לבוא. אחרי 72 שעות. כדי לקדם את המהלך הם שלחו מכתבים עם הדיו המתאדה לחברות שונות וזכו ליותר מ-200 אלף פרסומים ברשתות החברתיות.

אנחנו אלו שהורסים את כדור הארץ, אנחנו גם אלו שיכולים לשפר אותו. יש לנו את הרעיונות, יש לנו את הכלים, יש לנו אפילו אחד את השני. כל מה שצריך עוד זה רצון ואמון, בעיקר בעצמנו.

טכנולוגיה: עוגיית מזל

מצד אחד, לגרום לאנשים לקנות עד אובדן ההכרה זו לא העבודה הערכית בעולם. מצד שני, עדיף להיות כלב מאשר עדר צאן.

Sponda היא חברת נדל"ן פינית, שהגידול החד ברכישות באינטרנט בשילוב עם קור אימים במדינה גרמו לירידה משמעותית במספר מבקרים בקניונים שלה. אבל אם לא נקנה, איך נחיה?

לכן, למזלם הטוב של תושבי פינלנד ושל בעלי החנויות, החברה יצרה קשר עם משרד הפרסום TBWAHelsinki, שיצר עבורם את ה-Physical Cookie.

רק לחלקנו יש פירורי עוגיות על המקלדת, אבל לכולנו יש קוקיז על המחשב. אלו קבצים שהאתרים השונים שותלים לנו במחשב כדי לאסוף עלינו מידע.

הפיזיקל קוקי מגיע בצורת מחזיק מפתחות ועושה אותו הדבר. הצרכן מסתובב בחנות והמכשיר אוסף מידע על הרגלי הצריכה וההעדפות שלו, ומציע לו הטבות ומבצעים מותאמים אישית בזמן אמת ברחבי מרכז הקניות. וכל זה ללא רישומים, אפליקציות וכרטיסים מיותרים:

14 אלף אנשים קיבלו את מחזיקי המפתחות והפכו באותו הרגע לחברי מועדון VIP. להבדלי ממועדוני לקוחות סטנדרטיים שמזהים את חבריהם רק בקופה, הפיזיקל קוקי מזהה אותם כבר בכניסה וגורם לכל הסביבה להגיב באופן אינטראקטיבי ופרסונלי. וכל זה בעלות של 0.17 אירו לעוגייה.

פתרון שיווקי טכנולוגי מדהים. פשוט, חכם, מעורר באזז ובעיקר מהנה עבור הצרכן. כל כך מתבאס שלא אני חשבתי על זה, שבא לי ללכת לקנות נעליים.

השאר פרטים לקבלת ניוזלטר
אני מאשר קבלת תוכן שיווקי