גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הדור המחודש של ה-A5: סטטוס חברתי גם בפקקים

לדור המחודש של ה-A5 יש תא נוסעים חכם במיוחד שמזכיר מלון בוטיק ● גרסת הבסיס, עם 150 כ"ס, מציעה תמחור אטרקטיבי, אבל לא מספקת ריגוש שתואם לעיצוב

אאודי A5 ספורטבק / צילום: יח"צ
אאודי A5 ספורטבק / צילום: יח"צ

בשבוע שעבר התראיין היו"ר החדש של אאודי, מרקוס דוסמן, לעיתון הגרמני רב ההשפעה Süddeutsche Zeitung והצליח להפיל מהכיסא כמה מעמיתיו המכובדים, ואולי גם כמה מחברי מועצת המנהלים שלו עצמו. בראיון אמר דוסמן כי "אין שום צידוק, שממשלת גרמניה תקצה עוד משאבים יקרים כדי לסייע לתעשיית הרכב".

לדבריו, "משבר הקורונה אמנם שוחק את הרווחים של יצרניות הרכב, אבל כמעט כולן ישרדו. הפגיעה בתרבות, במסעדות ובעסקים הקטנים היא הרבה יותר טרגית ומכאיבה. זה לא יהיה טרגי אם היקף המכירות של תעשיית הרכב ירד בעשרה אחוז".

דוסמן לא הסתפק בכך. הוא ניצל את הבמה כדי לשחוט עוד פרה קדושה, את רכבי הכביש שטח (SUV) הגדולים. "אני לא חובב של רכבי כביש שטח ואני לא נוהג ברכב כזה", הצהיר דוסברג. "כלי הרכב הללו לא נראים לי לא במקומם בתוך רחובות צרים בערים".

צריך הרבה אומץ לב ציבורי כדי להגיד כאלה דברים בתקופה שבה מנהלי תאגידים רבים, בעולם ובישראל, קובלים בפרהסיה על הפסדי הקורונה כדי להתחבר לעורק הראשי של הקופה הציבורית. צריך לא פחות אומץ כדי להגיד את האמת על אחד הפלחים המבוקשים והרווחיים ביותר של תעשיית הרכב, שתופס אגב גם חלק נכבד מהמכירות והרווח של אאודי עצמה.

 

אז נאמנים למשנתו הציבורית האמיצה של הבוס החדש של אאודי, מצאנו את עצמנו השבוע מאחורי ההגה A5 ספורטבק, הכי רחוק מ-SUV, קרוס-אובר או "רכב פנאי" שקיים בהיצע של המותג, ועוד בגרסת בסיס.

שואבת תשומת לב מהסביבה

חיצונית, ה- A5 הנוכחית היא ללא ספק מכונית ששואבת הרבה תשומת לב מסביבתה. היא רחבה, נמוכה ומחבקת את הכביש עם חישוקי 18 אינץ'. היא מחצינה חרטום מלוטש ורב-נוכחות, שעבר לאחרונה טיפול קוסמטי מקיף ומתהדר בגריל ענק ומודגש, פנסי LED צרים ומעוצבים ופגוש קדמי עם פתחי קירור מאסיביים, שכמעט מגרדים את פני האספלט.

מאפיין העיצוב האטרקטיבי ביותר הוא פרופיל צד דמוי טיפה שזורמת לאחור, וביחד עם גג נמוך שמשתפל לעבר זנב רחב ואלגנטי, היא מצליחה להיראות נחשקת גם ללא שימוש בכנפיים מנופחות או תוספות אווירודינמיות המוניות ומבלי להתנשא מעל לגגות המכוניות שבסביבה.

תא הנוסעים מחזיר אותנו לאאודי A4 החדשה, שעליה מבוססת ה-A5. המושבים ממוקמים נמוך יחסית ודורשים קצת גמישות בכניסה וביציאה, אבל התא עצמו מספק חלל מחיה מרווח ונעים לארבעה מבוגרים פלוס אופציה למקם נוסע מזדמן במושב האמצעי מאחור, מעל מנהרת התמסורת הרחבה. מרחב הראש אמנם אינו נדיב כמו ב-A4, אבל לא מאיים על פדחתם של נוסעים גבוהים מהממוצע ויש גם תא מטען מאסיבי ושימושי מתחת לדלת האחורית המתרוממת, עם אופציה להטענת מטענים חורגים.

מערך הפיקוד טיפוסי לאודי עם עיצוב מינימליסטי ומודרני, שמזכיר קצת מלונות בוטיק יוקרתיים. לוח המחוונים הדיגיטלי מספק את המידע החיוני וניתן להתאמה אישית, יש מעט מאוד מתגים פיזיים ומסך המולטימדיה הגדול והשטוח, שנוסף למודל המחודש, מציג אייקונים גדולים וברורים שאינם מצריכים משקפי ראייה. למרבה המזל, אאודי גם שמרה על מוט ההילוכים המסורתי ולא החליפה אותו במתג נטול אישיות כמו בכמה מדגמי הדור החדש.

הנדסת האנוש מתוכננת היטב אבל השליטה באמצעות פקודות קוליות מפגרת בשני דורות אחרי זו של דגמי מרצדס וב.מ.וו מהדור האחרון. כל העסק עטוף באיכות הייצור והגימור המפורסמת של המותג הגרמני ובבידוד רעשים שמציב בקדמת הבמה את מערכת הקול האיכותית.

החיסרון: אין מערכת ניווט מקורית

כמקובל בפלח המכונית מצוידת כסטנדרט בחבילה מקיפה ויעילה של מערכות סיוע אקטיביות כולל מערכת סמי אוטונומית, שמאפשרת לנהג להפקיד את ההיגוי בידי המחשב לפרקי זמן קצרים על הכביש המהיר. יש כמובן גם ריפוד עור, גג שמש ומושבים חשמליים, אבל אין מערכת ניווט מקורית, שכמותה מקבלים במכוניות שעולות חצי.

גם ה-A5 הספורטיבית לא הצליחה להתחמק מתקנות הפחתת הפליטה החדשות, שנכנסו לתוקף השנה, וגרסת הבסיס בה נסענו היא "הירוקה" ביותר שבהיצע של המכונית: מנוע 2 ליטר טורבו, שמצויד במערכת היברידית "קלה" של 12V ומסתפק בהספק צנוע של 150 כ"ס. זהו מנוע יעיל, שתוכנן בעיקר לספק נתוני פליטה מרשימים לטובת תקנות CAFE הסביבתיות. אבל מי, שמצפה לביצועים וריגושים, שתואמים את העיצוב הקרבי, יצטרך לטפס הלאה במעלה רשימת הגרסאות והתקציב.

במצבי התכנות הרגילים תגובת הדוושה עצלה במקצת והמהירות נצברת בקצב די "משפחתי". מצב הספורט משפר את קצב צבירת המהירות והיציאה מהרמזור מרגישה נמרצת יותר. גם התיבה האוטומטית מסייעת עם הורדת הילוכים זריזה בעת האצה אגרסיבית. אבל התאוצה מאפס למאה עדיין נעה סביב ה-9 שניות וכדי למצות את הביצועים צריך לטפס לסל"ד גבוה.

מנגד, על הכביש המהיר המכונית מצטיינת עם שיוט חלק ושקט למרחקים ארוכים במהירויות "אירופיות". עוד בונוס הוא צריכת דק ריאלית של כ-14 ק"מ לליטר, לא משהו שאנחנו רגילים לקבל בפלח הזה. את ה-A5 היוצאת לקחנו בעבר למבחן עם הנעת ה"קוואטרו" לכל הגלגלים ועם חבילת מתלי ספורט. גרסת הבסיס שבה נסענו כעת מסתפקת בהנעה קדמית ובמתלים תקניים, שמכוילים בעיקר לנוחות. התחושה, כצפוי, שונה מאוד אבל עדיין אפשר להרגיש ב-DNA הספורטיבי של המשפחה. אחיזת הכביש בפניות הדוקות גבוהה מאוד, נטיית הגוף מזערית, ההיגוי מאוזן היטב והמכונית סלחנית מאוד לפקודות היגוי אגרסיביות, שמגיעות מהנהג באקראי או במכוון. אמנם זו לא הרגשת "הכול יכול" שמעניקה מערכת הקוואטרו החנפנית לנהג שלה בפניות, אבל השלדה עדיין שומרת על קשר הדוק עם הנהג ומאפשרת לו לזרום כבישים מפותלים במהירות גבוהה עם הרבה ביטחון.

אאודי A5 התחלתית עם 150 כ"ס עולה 336 אלף שקל. במחיר הזה היא מציעה נקודת כניסה אטרקטיבית עם שימושיות ובעיקר סטטוס חברתי גם כשהיא משייטת בפקקים. מנגד, למי שרוצה ביצועים שתואמים את המראה כדאי לחפור יותר לתוך מסגרת האשראי ולהוסיף עוד 35 אלף שקלים לגרסה עם 204 כ"ס ותאוצה למאה ב-7.1 שניות, שלא מסתפקת במראה עיניים. כך או כך, זוהי אולי הזדמנות אחרונה ליהנות ממכונית "אמיתית", דקה לפני שאנחנו מוצפים ברכב פנאי חשמליים מכל סוג וגודל. 

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו 218 גראן קופה

גרסת הארבע-דלתות החדשה טרם הושקה, אבל מי שיתפשר על 20 סנטימטרים באורך ותא נוסעים פחות מרווח יקבל ב-268 אלף שקל את הגרסה המאובזרת ביותר של סדרה 2 גראן קופה החדשה. גרסת הבסיס מצוידת במנוע 1.5 טורבו עם 140 כ"ס 

פיז'ו 508 פלאג-אין

ב-255 אלף שקל מציעה פיז'ו את גרסת הפלאג-אין החדשה של ה-508, שאימצה עיצוב של "קופה ארבע דלתות". המכונית משלבת מנוע 1.6 טורבו עם מנוע חשמלי בהספק כולל של 225 כ"ס. היא מסוגלת לנסוע עד כ-57 ק"מ על חשמל בלבד

מרצדס CLA 200

המתחרה של מרצדס ברצועת העיצוב/מחיר של ה-A5 היא ה-CLA החדשה, ששייכת לקטגוריה קטנה יותר. יש לה עיצוב פנים של מכוניות גדולות ויקרות ממנה, וב-273 אלף שקל, לפני חבילת תוספות, מקבלים את דגם ה-200 עם מנוע 1.3 ליטר טורבו 

עוד כתבות

ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות / צילום: איל יצהר

משרד ההשקעות של אבו דאבי חתם על הסכם שת"פ עם רשות החדשנות

משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO) חתם על הסכמי שיתופי פעולה עם "Invest in Israel" ועם רשות החדשנות בישראל ● Invest in Israel הינה סוכנות קידום ההשקעות של ישראל שהוקמה תחת משרד הכלכלה והתעשייה

טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית הוט / צילום: רמי זרנגר

HOT מעלה את מחירי ערוצי הספורט וה-VOD; כמה יעלו עכשיו?

עדכון המחירים לחלק מלקוחות החברה ייכנס לתוקף ב-1 במרץ ● לטענת HOT, הסיבה להעלאת המחירים היא התייקרות זכויות השידור של אירועי הספורט והתייקרות התוכן

חיסון לקורונה של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון / צילום: Reuters, Dado Ruvic

הנתונים המלאים מאששים: חיסון המנה האחת של ג'ונסון אנד ג'ונסון יעיל במניעת תחלואה

מהממצאים שפרסמה, החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון מנע 76.7% מהתחלואה הקשה, ואילו בהשוואת המקרים שהתרחשו 28 ימים אחרי החיסון, נמצא כי הוא מנע 85.4% מהמקרים ● הנתונים מציגים חיסון יעיל, בעיקר במניעת התחלואה הקשה ביותר, אולם הם לא משתווים לתוצאות של חיסונים קודמים

נגיד הפד, ג'רום פאואל/ צילום: רויטרס / Jonathan Ernst

מאחורי הקאמבק הגדול של וול סטריט: פאוול הבהיר - "הכלכלה רחוקה מיעדי האינפלציה והתעסוקה"

אם בשוק עלה חשש כי העלאת הריבית וצמצום התמיכה של הפד תגיע מוקדם מהצפוי, דבריו של יו"ר הפד ג'רום פאוול אתמול הבהירו כי המוזיקה נמשכת, ואפילו בטון יוני יותר

עו"ד אסי מסינג, היועץ המשפטי של משרד האוצר / צילום: דוברות משרד האוצר

"משרת ציבור מקצועי ומסור": היועמ"ש מגבה את מסינג מול כ"ץ

במכתב ששיגר מנדלבליט לכ"ץ היום הוא מבהיר כי הוא דוחה את כל טענות כ"ץ על כך שעו"ד מסינג פועל באופן לא ראוי ● "מסינג גילה זמינות, אחריות ועשה לילות כימים כדי לסייע בידי הממשלה לקדם את מדיניותה" ● כ"ץ: "מסינג הטעה את היועץ המשפטי לממשלה במכתב תגובתו"

רפי ליפא וגל עמית, יועצי ההנפקה של הרץ  / צילום: תמר מצפי

חותמים בפשרה: פועלים אי.בי.אי תשלם 7 מיליון שקל בגין השת"פ ההיסטורי עם ליפא ועמית

כך תסתיים תביעה מ-2017 של בעל מניות, שטען כי שיתוף הפעולה עם צמד יועצי ההנפקות "העמיד את החברה בסיכון" ● מי שצפויות לשאת בתשלום הן חברות הביטוח, וחלקה של פועלים אי.בי.אי יסתכם בכ-110 אלף דולר בלבד

טיראן רוטמן, זוהר רוזנברג, פנחס בוכריס / צילום: איל יצהר

"אין בועה בסייבר. יש המון כסף בשוק שמחפש תחומי השקעה, גם בשלב הסיד"

"מה שקרה בבועת הדוט קום – בעולם הסייבר לא קיימת, לא הייתה קיימת ולא תהיה קיימת"  ● הדברים נאמרו בפאנל "לאן הולך הכסף? הטרנדים של 2021 בהשקעות הסייבר"

ניק קלג, סגן ראש ממשלת בריטניה לשעבר / צילום: Reuters, Stefan Rousseau

סגן נשיא בפייסבוק העולמית בטור מיוחד: "כלי התקשורת בוחרים לשתף אצלנו סיפורים, אנחנו לא גונבים מהם לרווחתנו"

הטענות שחזרו על עצמן בימים האחרונים הן שפייסבוק גונבת או משתמשת בעיתונות המקורית למען הרווח של החברה – טענות שהיו ועודן שגויות ● ניק קלג, סגן נשיא בפייסבוק העולמית, מגיב לראשונה בטור מיוחד לגלובס על פרשת פייסבוק והתכנים החדשותיים באוסטרליה

בני גנץ / צילום: אלעד מלכה

משרד התקשורת רוצה שהמפעילים יסכמו כללים כתנאי לביטול הפיצול באינטרנט

המשרד מתקן את המדיניות שפרסם באוקטובר האחרון ● קורא למפעילים ולספקיות האינטרנט לגבש הצעת מדף שתבטא הסכמות על אופן עבודת השוק הסיטונאי, ובהמשך לביטול הפיצול באינטרנט

רובי ארונשוילי, מייסד ומנכ"ל CYE / צילום: איל יצהר

"רק סטארט-אפים בודדים בתחום הסייבר הפכו לחברות גדולות. זה צורם"

כך אמר מייסד ומנכ"ל חברת הסייבר CYE, רובי ארונשוילי, בפאנל בנושא "מה עשתה שנת קורונה לחברות הסייבר" במסגרת כנס הסייבר 2.0 של גלובס ● מנכ"ל אלרון השקעות, ירון אלעד היה דווקא חיובי יותר: "אני אופטימי כי יש גם המון חברות גדולות בתחום, כולל חברות יוניקורן"

אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

אישור עסקת הפניקס-הלמן אלדובי: מה זה מלמד על מיזוג פסגות אלטשולר

האור הירוק מהממונה על רשות שוק ההון לאחת משתי עסקאות המיזוג הגדולות בענף הפיננסים, יביא לצמצום מספר השחקנים בפנסיה החדשה ובגמל • הוא גם מסמן שמספר השחקנים בשוק החיסכון לא קדוש

בני גנץ / צילום: אורן בן חקון

חודש לבחירות: הדילמה של נתניהו, האתגר של לפיד, ולמה כולם מתמקדים בבני גנץ?

לקראת הבחירות, גלובס כינס פאנל של יועצות ויועצים אסטרטגיים שינתחו את התנהלות המועמדים בתקשורת • והפעם: למה ההתחזקות של בני גנץ מחזקת גם את נתניהו ואיך זה קשור ללפיד • המומחים מנתחים, מדור חדש  

נחום ביתן / צילום: רמי זרנגר

נחום ביתן נגד שלמה רודב: "ניסיון לבצע השתלטות במחטף"

המלחמה בתוך יינות ביתן נמשכת ומהצעד הנוכחי משתמע כי נחום ביתן, בעל השליטה ביינות ביתן, בוחן אפשרות לנקוט נגד יו"ר החברה, שלמה רודב, הליכים משפטיים

נתב"ג בימי קורונה / צילום: מיכל רז חיימוביץ'

כ-20 נוסעים שנחתו בנתב"ג, חלקם זרים, נתפסו עם אישורים מזויפים

מדובר בנוסעים שהגיעו מארה"ב בטיסת יונייטד שנחתה אחר הצהריים שנתפסו לאחר שהציגו אישורי מזויפים של ועדת החריגים ● יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, יעקב מרגי, דרש להתייחס בחומרה למקרים הללו, כשהוא התכוון למעצר ולהגשת כתבי אישום

רפאל פרנקו / צילום: איל יצהר

רפאל פרנקו: "אנו צפויים להרחבת שת"פ בינלאומי בהגנת הסייבר בין מדינות"

פרנקו, לשעבר סגן ראש מערך הסייבר הלאומי לעמידות המשק, ניהל בשלושת מערכות הבחירות האחרונות את ההגנה הדיגיטלית ● פרנקו אמר בכנס הסייבר השני של גלובס כי ההגנה היא, בין היתר, נגד הפצת פייק ניוז באמצעות הודעות דיגיטליות או סלולריות: "רואים את זה כעת באופן מובהק אצל מתנגדי החיסונים שמשתמשים בדרך הזו"

Tesla 3 Standad Range / צילום: Shutterstock

האם ניתן היה לחזות את הנפילה של טסלה אתמול? לפי ברקליס הכתובת הייתה על הקיר של רדיט

בבנק ההשקעות בחנו את הקשר בין ביצועי המניה וכמות תשומת הלב המקוונת שמקבלת יצרנית הרכב החשמלי בפלטפורמות מדיה חברתית ובפורומים של משקיעים ● כך, קפיצות גדולות במספר האזכורים של טסלה ב-WallStreetBets ניבאו בדיעבד עליות במניה כמה ימים לאחר מכן

אתר בנייה במרכז / צילום: Shutterstock

לא רשום בטאבו: למה חשוב לטפל במאות אלפי יחידות הדיור הלא רשומות במדינה

400 אלף יחידות דיור בכל רחבי הארץ אינן רשומות בטאבו מסיבות שונות • משרד המשפטים גיבש המלצות לרישום, אבל לדירות ישנות הפתרון בעייתי, וחלק מהדברים יצטרכו לחכות לחקיקה ראשית • מה תקוע ומה אפשר לעשות כבר עכשיו

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן / צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן

יו"ר ועדת הבחירות מצפה כי היועמ"ש לא יאפשר למנוע מאזרחים להצביע

יו"ר ועדת הבחירות, השופט עוזי פוגלמן, פנה ליועמ"ש, אביחי מנדלבליט, בנוגע לסגירת השמיים והחשש כי ישראלים לא יוכלו לממש את זכותם להצביע: "בטוחני שמקבלי ההחלטות יתנו דעתם למשקלה של זכות יסוד זו"

בנייה חדשה / צילום: תמר מצפי

משרד השיכון: "המשך הירידה בהיקפי התחלות הבנייה עשוי לתרום לעליית מחירי הדירות"

לפי סקירה שהוציא משרד הבינוי והשיכון על ענף הדיור, רכישת הדירות המתוגברת, שלוותה בירידה בהיקפי התחלות הבנייה, הביאה לכך שמלאי הדירות החדשות העומד למכירה הלך והצטמצם במהלך השנה האחרונה בשיעור של 22%, מרמה של כ-49,200 דירות בינואר, לכ-38,400 בדצמבר

מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו  / צילום: ישראל הדרי

האחים זלקינד מצטרפים לנחמיאס ברכישת השליטה בדסק"ש

בעלי השליטה בחברת אלקו מציעים לרכוש 27%-29.8% ממניות דיסקונט השקעות תמורת כ-400 מיליון שקל