גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מעשה בראשית: האם הגנסיס החדש של יונדאי יותיר חותם

רכב הפנאי הענק של מותג הסופר-פרימיום של קבוצת יונדאי מגיע אלינו, לאחר טבילת אש מכובדת בשוק הצפון האמריקאי ● למרות האבזור והטכנולוגיה המתקדמת, לא יהיו לו חיים קלים בשוק שבו הסטטוס והמוצא הם חזות הכול

יונדאי ג'נסיס GV80 / צילום: יח"צ
יונדאי ג'נסיס GV80 / צילום: יח"צ

השקה של כל מותג רכב חדש ובלתי מוכר בשוק הרכב הישראלי השמרני וחדור הסטיגמות היא משימה מאתגרת. כשמדובר במותג יוקרה שאינו אירופי המשימה קשה שבעתיים. כאשר ההשקה מתבצעת בעיצומו של אחד המשברים הכלכליים הגדולים בתולדות המדינה, אפשר לשבץ אותה בקטגוריה של "ספורט אקסטרים". לפיכך, עוד בטרם נתחיל לדון ברכב עצמו מגיע ליבואנית, כלמוביל, צל"ש על האופטימיות.

המותג ג'נסיס יצא לאוויר העולם ב-2015 כפרויקט של אגו לאומי. דרום קוריאה היא מדינה עם הרבה גאווה פטריוטית ויש בה הרבה אנשים עשירים ובעלי שררה, שבעבר נאלצו לנייד את עצמם בלימוזינות מוזרות מייצור מקומי ובלבד, שלא להיראות במכונית פאר מתוצרת זרה - סוג של טאבו בפוליטיקה ובעולם העסקים הציבורי של קוריאה.

לפיכך רתמה קבוצת יונדאי מוטורס את כל משאביה כדי להקים מותג יוקרה עצמאי, שישים על הכוונת את צמרת מותגי הפאר האירופים. קונספט המותג וכלי הרכב עצמם תוכננו ועוצבו על ידי "נבחרת כוכבים" מתעשיית הרכב האירופית והאמריקאית שנשכרה למשימה, ואת ההשפעה הבינלאומית ניתן לראות היטב בעיצוב החיצוני של ה-GV80 החדש - ה-SUV הראשון של המותג, שהושק ב-2020, בעיצומו של משבר הקורונה.

 

לא תתחמקו מתמונה בסטורי

עיצוב הגריל, למשל, שואב השראה מבנטלי, כונסי האוויר בצדדים מריינג'רובר, הפנסים מוולבו, הסמל מאסטון מרטין, הפרופיל מב.מ.וו והזנב ממרצדס. המכלול כולו נראה הדוק ונמרץ, ארוז בממדי ענק, מעוטר בכמויות של כרום, שניתן להבחין בהן מהחלל, וניצב על חישוקי 22 אינץ' שמעניקים לרכב יציבה של "ביגפוט". ההשפעה שלו על הרחוב הישראלי מיידית ומנעד רחב מאוד של צופים, מבעלי רכב יוקרה ועד נערים סקרנים, שלפו את המצלמות והעלו אותו לסטורי.

אם עיצוב החוץ משלב את רוח רובע "גנגאם" בסיאול עם תרבות ההיפ-הופ של לוס אנג'לס, עיצוב הפנים הוא כולו "זן" ומוזיקה קלאסית, התא מפגין איכות עילית וביטחון עצמי ביכולת הייצור, שאינו נופל מזה של מותגים שקיימים עשרות שנים, עם מושבי העור ודיפוני הגה בעלי גימור משובץ שתפורים בעבודת יד מרהיבה ומשלבים טקסטורות יוקרתיות. כל פינה גלויה בתא, אפילו בשיפולי הדלתות, עטויה בפלסטיק רך ו/או בגימור מתכתי כסוף ו/או בעץ מרהיב; מסך מולטימדיה של 14.5 אינץ' נראה כמו פריט עיצוב בבית של ארכיטקט והדלתות המאסיביות, שסוגרות את עצמן עצמאית, מבודדות לחלוטין את התא מהסביבה ומותירות את הבמה פנויה למערכת הקול הייחודית. גם הגימור מרשים ורכב ההדגמה שלנו, שעבר בחייו הקצרים כמעט 11 אלף קילומטרים מפרכים, הרגיש כאילו ירד מפס הייצור.

מרחב הפנים מעניק לחמישה מבוגרים מרחב של לימוזינה ויש גם צמד מושבים מתקפלים חשמלית לנוסעים בשורה השלישית, אם כי הם מיועדים בעיקר לילדים. לטעמנו האישי, הנדסת האנוש קצת מושכת יותר מדי לכיוון הגימיק. אנחנו לא חסידים גדולים של בורר ההילוכים הרוטורי וגם לא של מתג המגע העגול המרכזי, ששולט באין-ספור התפריטים, אם כי שני פקדי השליטה הללו מעוצבים כמו תכשיטים יוקרתיים.

אבזור בשיטת "הכול כלול"

התחום שבו ה-GV80 שולף את האסים מהשרוול הוא אבזור תקני בשיטת "הכול כלול". נשים רגע בצד גדג'טים ביזאריים של האלפיון העליון כמו מחולל רעשי רקע "מרגיעים" עם בחירה בין קולות של יער, ים, גשם ובית קפה הומה, או מערכת חיישנים פנימיים שמודדת את הפיזיולוגיה של הנהג ומתאימה עבורו אוטומטית את המושב החשמלי המשוכלל לתנוחה "בריאה". אבל כבר נהגנו ברכבי יוקרה, שגובים עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים עבור תוספות אופציונליות שכלולות ברכב הזה כסטנדרט. בין השאר שליטה חשמלית מלאה גם בשורת המושבים האחורית עם כיוונון למצב שינה, מערכת קול של "לקסיקון", עיסוי מתקדם לנוסעים מלפנים, אפשרות לתכנת את השדה האקוסטי ברכב באמצעות מערכת ביטול רעשים ממוחשבת, וכך הלאה. בנוסף, יש גם ערכה אקטיבית לסיוע בנהיגה, שכוללת את כל הפיצ'רים הבטיחותיים והסמי-אוטונומיים הקיימים, אבל קצת מתקשה להסתגל לסימונים המשובשים של כבישי ישראל.

רכב ההדגמה שלנו היה אב-טיפוס ראשוני שצויד במנוע טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר ו-304 כ"ס, שהוא אחד משני מנועי הבנזין שמוצעים בשוק האמריקאי. המנוע הזה לא יגיע ארצה בשלב הראשון ובמקומו יגיע הרכב כסטנדרט עם טורבו-דיזל מסיבי, שתוכנן עבור השוק האירופי (והקוריאני). גם למנוע הבנזין הקטן עמו נסענו לא חסר כוח והוא הודף את ה-2.15 טון של הרכב, לפני נוסעים ומטען, בקצב מכובד בעליות תלולות עם רזרבות לעקיפות נמרצות. הוא משייט על הכביש המהיר בשלווה שראויה לרכב פרימיום, אבל הצליל שלו תחת עומס נשמע קצת מחוספס ולא הולם את האווירה הכללית.

התנהגות הכביש מרשימה. למרות המאסה, הממדים והייעוד הצפון אמריקאי הרכב מרגיש מהודק, במיוחד במצב התכנות הספורטיבי, מפגין נטיית גוף מרוסנת למדי בפניות וההגה מרגיש מדויק ושומר על קשר טוב בין הנהג לכביש תודות למערכת הנעה כפולה מתוחכמת ומתלים מתכווננים. זה לא מפתיע אם לוקחים בחשבון שלתכנון השלדה נשכרו שירותי של אחד המהנדסים הבכירים לשעבר של חטיבת הספורט המוטורי בב.מ.וו.

אמרה ידועה בשוק היא, שמוצרים של מותג "אנדרדוג" חדש תמיד יציעו תמורה מרשימה מזו של מותגים וותיקים ומבוססים, כי הוא יותר משקיע ומשתדל להצטיין יותר. אמנם קצת קשה לקרוא "אנדרדוג" למותג שמאחוריו ניצבים המשאבים הבלתי-מוגבלים של "תאגיד המדינה" יונדאי מוטורס, אבל במקרה של ה-GV80 האמרה מדויקת. זהו רכב מרשים מבחינה הנדסית עם תא נוסעים, אבזור תקני ותחכום, שכמותם קשה לקבל בצד הנמוך של 800 אלף שקל. מנגד הוא יוצא לפלח מצומצם, שבו הסטטוס ותדמית המותג הם חזות הכול. ובמחיר שינוע סביב חצי מיליון שקל, הוא יצטרך לעשות מאמצים יוצאי דופן כדי להותיר חותם על השוק המקומי המקובע. אפילו אם השנה הייתה נורמלית. 

המתחרות

לקסוס RX450 לונג

480 אלף שקל עולה גרסת 7 המושבים הארוכה של לקסוס RX450 . תא הנוסעים מפואר ובנוי היטב וההנעה ההיברידית כולל מנוע 6 צילינדרים בנפח 3.5 ליטר ומנוע חשמלי שמייצרים במשולב 313 כ"ס ומאיצים את הרכב ל-100 קמ"ש ב-8 שניות

לקסוס RX450 לונג

אאודי Q7

590 אלף שקל עולה גרסת הבסיס של הדור החדש של אאודי Q7 עם מנוע 3 ליטר טורבו בהספק 340 כ"ס. הרכב מצויד בשבעה מושבים, כשהאחוריים מיועדים בעיקר לילדים. הוא מאיץ מאפס ל-100 ב-5.9 שניות ומצויד בהנעה כפולה

אאודי Q7 / צילום: יח"צ

קאדילק XT6

400 אלף שקל עולה ה- XT6 של קאדילק שנמתחת לאורך של יותר מ-5 מ'. לרכב תא נוסעים מפואר לחמישה מבוגרים פלוס שני מתבגרים ומערך פיקוד עדכני על בסיס מסכים דיגיטליים. המנוע הוא V6 בנפח 3.6 ליטר, שמייצר 310 כ"ס

קאדילק XT6 / צילום: יח"צ

עוד כתבות

רועי פולקמן, יו"ר הוועדה / צילום: ליאור מזרחי

פולקמן ימליץ: פרסום בכבלים בתוך שנתיים. אך האם הוועדה בכלל תציג את המסקנות?

חצי שנה אחרי שהחלה את עבודתה וגיבשה המלצות מרחיקות לכת דוגמת שינוי החוק האוסר על הוט ו־yes לשלב פרסום בתכנים שלהן, כלל לא בטוח שוועדת פולקמן תוכל להגיש את מסקנותיה • ואיך זה קשור לקרב כיפופי הידיים בין משרד התקשורת למשרד האוצר?

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

וול סטריט ננעלה בעליות חדות: הנסאד״ק זינק בכ-3%, זום ב-9.5%

התשואה על אג"ח אמריקאי ל-10 שנים ירדה מתחת ל-1.43% ● מדד ISM למגזר הייצור בחודש פברואר בארה"ב עלה מעבר לצפי ● פריגו זינקה לאחר הדוחות; מוכרת את החטיבה הגנרית לתרופות מרשם שלה בכ-1.55 מיליארד דולר ● גולדמן זאקס הפעיל מחדש את דסק הקריפטו

מנכ"ל זום אריק יואן / צילום: Mark Lennihan, AP

גם אחרי החיסון לקורונה: שעתה היפה של זום עדיין לא הגיעה לקיצה

תחזיות חברת שיחות הווידאו לתקופה שאחר המגפה אמורות להרגיע את המשקיעים שחוששים

מירי רגב - שרת התחבורה / צילום: דוברות הכנסת

השמיים ייפתחו? הממשלה דחתה את ההכרעה בנושא למחר

לאחר שהממשלה לא הגיעה להכרעה,הוחלט להקים צוות מצומצם תחת המל"ל שיציג מתווה מסודר ומאורגן שיוצג מחר ● שרת התחבורה רגב הציגה מתווה שיאפשר לו"ז טיסות רגיל, מה שייתר את פעילות ועדת החריגים ● עפ"י נתונים שפורסמו אתמול, כ-4,500 פניות מתקבלות מדי יום בוועדה

פריסת סיבים אופטיים ותשתיות תקשורת / צילום: shutterstock

ספקיות האינטרנט זומנו לשולחן עגול לקראת השקת רשת הסיבים של בזק

בעקבות תלונות של ספקיות שביקשו לעכב את ההשקה, משרד התקשורת הזמין את הספקיות לשולחן עגול עם בזק על מנת לפתור המחלוקות במטרה למנוע עיכוב

עצמאים ובעלי עסקים קטנים בהפגנה בכיכר רבין בשל הקורונה הכלכלית / צילום: שלומי יוסף

פחות מחודש לבחירות: למרות המשבר והקורונה, הכלכלה בתחתית סדר העדיפויות

כשברקע משבר בריאותי-כלכלי עולמי, אפשר לצפות שמפלגות יציעו לבוחרים מדיניות כלכלית • גלובס בדק וגילה כי מרביתן לא טורחות להציג מצע כלכלי מפורט או תוכנית מעודכנת • רק שש מפלגות מרכזיות מתייחסות: ימינה, ישראל ביתנו, תקווה חדשה, יש עתיד, כחול לבן ומרצ

מחלקת טיפול נמרץ בבית חולים זיו בצפת / צילום: Associated Press, Oded Balilty

משרד הבריאות: מוסדות רפואה לא יקבלו עובדים שמסרבים להתחסן

המשרד פרסם היום הוראות חדשות לגבי חיסון צוותים רפואיים ● עובדים שמסרבים להתחסן לא יוכלו לעבוד במחלקה שבה מאושפזים חולים במצב של דיכוי חיסוני

בנימין נתניהו והשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל בחוף ים באשדוד בעקבות דליפת הנפט שגרמה לזיהום בחופי הארץ. / צילום: קובי גדעון-לע"מ

אסון הזפת: "בשונה ממקרים אחרים - כאן זה בוודאות נעשה בזדון"

כך אמרה היום השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל ● לפי המשרד להגנת הסביבה, במסגרת חקירת אסון הזפת, נבדקו בימים האחרונים חשדות כלפי 35 כלי שייט, 12 מתוכם נשללו

מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי

מוטי בן משה במגעים לרכישת רשת ההלבשה התחתונה אפרודיטה

קבוצת נעמן, שבשליטת בן משה, נמצאת במגעים לרכישת רשת ההלבשה התחתונה ● לאפרודיטיה יש 52 סניפים ברחבי הארץ

הנפקת למונייד / צילום: באדיבות NYSE

הפסדי למונייד ממשיכים לגדול; המניה איבדה שליש משוויה בשיא

התוצאות משקפות ירידה של 12.8% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, ועלייה של 3.7% בהפסד הנקי ● ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי בסך 29.7 מיליון דולר, שיפור של כ-5% מהרבעון המקביל

מתוך אתר Get Key

תחרות ליד2? אתר חדש מציע פלטפורמה מתקדמת למכירת נכסים

לפי יזמי האתר Get Key, ניתן יהיה לפרסם בו נכסים תוך העלאת צילומי תלת-ממד ● באתר גם מנסים להוזיל עלויות תיווך, זאת תוך התחייבות למחיר פיקס של למתווך שיפעל עבור בעלי נכסים באמצעות האתר

לשכת התעסוקה / צילום: כדיה לוי

מודל החל"ת, השלב הבא: דמי אבטלה דיפרנציאליים

לגלובס נודע כי רשת הביטחון המעניקה אבטלה עד יוני 2021 לאנשים בחל"ת ומפוטרים עשויה להימשך באופן דיפרנציאלי, כך שסיוע יינתן רק לעובדים שלא יצליחו למצוא עבודה או בענפים שיתקשו להתאושש ● הצעה נוספת היא להמשיך עם מתכונת החל"ת הנוכחית עוד מספר חודשים

פסולת במתקן שרפה בקנדה / צילום: Reuters, Lindsey Wasson

מחקר: העלות ה"נסתרת" של האנרגיה והתחבורה מגיעה ל-25 טריליון דולר בשנה

חוקרים למדיניות אנרגיה מאוניברסיטת סאסקס בדקו את "העלות הנסתרת" של מערכות האנרגיה והתחבורה העולמיות, שמבוססות בעיקר על דלקים פוסיליים ● העלויות הגבוהות ביותר נובעות מתחנות כוח פחמיות ומתקני שריפת פסולת

עינת פלד-שפירא / צילום: עומר וידר

מנכ"לית וילי פוד התפטרה אחרי שנה בתפקיד

עינת פלד-שפירא החליפה את מיכאל לובושיץ שניהל את החברה במשך שנתיים ● לפני כן שימשה שנה וחצי כמנכ"לית פעילות בונז'ור של חברת אסם-נסטלה

הטיפ השבועי

שבעה טיפים שיעזרו לכם להתכונן לראיון עבודה

איך עונים על שאלות מתחכמות, ומה מגייסים רוצים לדעת? במיטאפ משותף לחברת דל ולקהילת She Codes, נתנה שרה קרוא, האחראית על פיתוח עובדים בחברת דל, טיפים שיכולים לעזור לא רק להייטקיסטיות ● ניהול וקריירה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

"להפסיק לשלם דמי אבטלה לעובדים בחל"ת שלא מוכנים לחזור לעבוד"

כך יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכנס התעשיינים "מגפה כלכלית כחול לבן" של גלובס ● "כמעט בכל מקום חסרים עובדים כי אנשים מתבצרים בחל"ת, אנחנו מגדלים מאות אלפי אנשים שחיים מקצבאות"

אחרי שנה בבית, עובדים חוששים לשוב למשרד / צילום: Shutterstock

העובדים שלכם לא רוצים לחזור למשרד? כך תתמודדו

החזרה למקום העבודה מאיימת על לא מעט עובדים, ולא רק בגלל בזבוז הזמן המחודש בפקקים ● מעסיקים נערכים לשגרת עבודה חדשה: איך מתמודדים עם חרדת הפגישה המחודשת ● ניהול וקריירה

בניין הבורסה , תל אביב / צילום: תמר מצפי

מגמה מעורבת בבורסה: פורסייט מזנקת ב-15%, אקסיליון ב-12%

אלביט מערכות זכתה בחוזה בסך כ-300 מיליון דולר ממדינה באסיה ● הדולר נחלש בכ-0.1% לרמה של כ-3.30 שקלים ● עלייה של 29% בתמלוגים מלוויתן ב-2020 ● אורמת מגיבה להאשמות בדבר שחיתות בינלאומית

אסדת לוויתן / צילום: אלבטרוס

הכנסות תמלוגי הגז הטבעי עלו על מיליארד שקל ב-2020, אך היו נמוכות מהצפי

משרד האנרגיה עדכן היום כי ההכנסות מאגרות ומתמלוגי הגז הטבעי והמחצבים הסתכמו ב-1.105 מיליארד שקל - זינוק של 30% לעומת 2019 ● היקף ההכנסות היה נמוך ב-400 מיליון שקל מהצפי בשל הירידה החדה בביקוש לאנרגיה בתקופת הקורונה

תחנת כוח גיאותרמית של אורמת בניו זילנד  / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

אורמת מגיבה להאשמות שחיתות בינלאומית: "הטעיות ושקרים של שורטיסטים"

חברת Hindenburg Research (הינדנבורג), בית השקעות שמתמחה במכירה בחסר של מניות, מאשים כי אורמת עסקה בשחיתות בינלאומית בנוגע לפרויקטים החשמליים בקניה, גואטמלה והונדורס ● לפי הטענה, אלו תרמו ל-70% מהרווח הנקי בשנת 2020 ● אורמת: "הנקודות שבדוח של הינדנבורג הן לא מדויקות, מטעות ושקריות; דירקטוריון החברה החליט שנכון יהיה להעביר ממר קטן את האחריות של קצין ציות ראשי"